lördag 21 november 2009

Tomte-möte

Idag mötte Signe Tomten för första gången. Vi gick på byn å kikade i skyltfönster när Signe plötsligt ställde sig på bakbenen vid ett fönster och började tokskälla. Det var en ful liten halvmeters tomte hon fått syn på och den gillade hon inte!

En fråga till syskonen (alltså Signes, inte mina) hur många gånger per dag är det mat nu för tiden? Här är vi så fast i våra rutiner att hon fortfarande får mat fyra gånger per dag. Och vad säger ni om att försöka få ihop någon slags träff nästa sommar? Skulle va kul å träffa allihopa!
Har kommit på att det tydligen gäller att ha framförhållning inom hundvärden. I helgen är det utställning alldeles jätte nära oss men det kom jag på försent. Man skulle ha anmält sig för två månader sedan...

Ha det gott i höstmörkret!

6 kommentarer:

  1. Pappa Ace skall iallafall ta sig till tollarspecialen nästa år, kanske ngn av barnen som skall dit? Jag vill ju OCKSÅ träffa dem :-) kram från Maria och Ace

    SvaraRadera
  2. Tollarspecialen ja dit vill jag:) Eftersom det endast är ett stenkast bort så gör jag vad jag kan för att få vara ledig..Sen tror jag nog Lena försöker få ihop till en funktionsbeskrivning med oss:)
    Det där med mat vi har övergått till 3gånger om dagen.

    Ha det bra Kram

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Hehe kan bara tänka mig Dices reaktion på en tomte:)

    Vi ska göra vårt bästa för att komma ned på tollarspecialen vi med. Sen som Busan säger så blir det säkert valpträff i Brunflo med men vi träffas gärna fler gånger.

    Jag och Dice åker troligen på utställningen i Östersund i maj, och sen får alla gärna komma och hälsa på Dice till sommaren när vi har utställning i Övik:) Så skoj att se syskonen..

    Här äter vi tre ggr om dagen, vid 07.00, 15.00 och 22.00

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Jag har mycket riktigt planer på att ordna en funktionsbeskrivning sommaren 2010 ev.tidig höst. Det beror helt på hur upptagna beskrivare och testledare är. Jag kommer att meddela så snart allt är klart med datum. Pappa Ace och Maria är också välkomna naturligtvis. Jag ser fram emot att få träffa er alla. Kramar från Lena

    SvaraRadera
  5. Hej

    Jag tänkte bara informera er om att era valpars far är den hane jag tänker använda i min kommande kull med Kaxi - West Coast Tollers Morran. Med andra ord, ni kommer att få halvsyskon om allt går som planerat.
    Jag tycker bara att det är kul att ni får informationen av mig istället för att höra eller hitta den via omvägar. Jag har vid flera tillfällen varit ute på era bloggar och läst och sett hur era valpar utvecklats, men jag har inte varit så duktig att jag skrivit i era gästböcker eller blogginlägg varje gång. Men jag hoppas att jag åtminstone gett mig till känna vid något tillfälle.

    Om ni är nyfikna på kommande kull så kan ni läsa mer om den på http://andrummets.se

    Jag hoppas ni får många trevliga och roliga år tillsammans med era hundar.

    MVH
    Marie Eklöv
    Andrummets kennel

    SvaraRadera
  6. vad söt hon är! det ska bli kul att se dixon reaktion första gången han får se en tomte oxå :)
    här äter vi tre gånger på dag nu.ca 9, 15 och 20. Funkar utmärkt! Vore super kul att ses. är en bit att åka så planering är bra :)
    kramar från örebro

    SvaraRadera