söndag 28 mars 2010

Snösök dag 2

Det var ett bra tag sedan vi var på första kurs tillfället för snösök, så vi har hunnit öva en del hemma. Jag och E har grävt ner varandra, gömt oss och framför allt försökt pränta in ordet Sök. Idag var det dax igen! Vi var sex hundar med förare. Det första vi gjorde var att gräva ner tre stycken av oss i snön. Jag låg nog iaf 45 minuter i en driva och blev hittad tre gånger av olika hundar. Sedan var det min och Signes tur. Först övade vi på att vinda in en figurant under ett lakan och sedan att hitta figuranterna i snön. Hon hittade alla utan problem! Däremot behöver jag lära mig att läsa av henne när hon känner doften av en människa. Ska öva på det i veckan, på torsdag är sista kurs tillfället. Efter det ska jag passa på att gräva ner mina små kusiner som kommer till helgen!

Signe har hittat sin figurant och grävt sig in. Nu får hon massa köttbullar där inne!

1 kommentar:

  1. Vi hoppas att småkusinerna vågar komma efter att ha läst det här... samt att dem ställer upp på att krypa in i snön... :D

    Härliga bilder på Signe i föregående blogg. :)

    SvaraRadera