söndag 1 augusti 2010

Hur man får en hund att kräkas

Kära vänner, det var allt ett tag sedan jag sist skrev. Inspirationen försvan ett tag men är förhoppningsvis tillbaka för att stanna. Här kommer dagens händelse:

Det finns så många spännande saker här i världen som Signe tydligen bara MÅSTE smaka lite på. Ölkorvar, handskar, bajs, olika typer av plast- listan kan göras lååång. Undrar bara om hon lärt sig något av dagens händelse...
Vi fick besök av fyra små barn och deras föräldrar. Barnen och Signe lekte i trädgården. När jag kommer ut med kaffet ser jag hur Signe står å hulkar och drar in luft på ett konstigt vis. Tror först att hon fått ett grässtrå i nosen men när hon kräks upp något vitt skummigt och kornigt blir jag aningen skraj. Vad kan hon ha ätit? En groda kanske, då blir det fradga har jag hört. Men nä, det kan det inte vara. Efter en stund kommer vi på att det är innehållet ur en blöja hon fått i sig. Världens smaskigaste kissblöja låg tydligen under en barnvagn och Signe kunde inte motstå frestelsen. Halva av det absorberande grejen har nu i magen. Varför händer alltid sådana här saker på söndagar? Får tag på en veterinär som säger att hon bör spy upp det inom en halvtimme. Djursjukhuset ligger en timme bort så det är inte att tänka på att åka in dit. Istället får jag lära mig hur man får en hund att kräkas. En tesked salt bak på tungan och så något super gott (leverpastej tex) så att de sväljer saltet. Sedan är det bara att vänta på kräkset.
Det kom tre minuter senare. Hoppas att allt kom ut bara! Lurade i henne vatten också så nu håller jag tummarna att allt ska vara ok! Annars blir det ett besök till djursjukhuset imorgon .

3 kommentarer:

  1. Men huvva då Signe! Dice har oxå testat saltet när han svalde en gummihund när han var liten. Upp kom den men fy vad äckligt det var!

    Hoppas det går bra för er!

    Kram

    SvaraRadera
  2. oj vad bra att du skrev detta , för vi håller precis på att få våran vovve att spy , då han drukit väldigt dåligt vatten ...hoppas det funkar

    SvaraRadera
  3. Men sötaste lilla Signe inte får man äta blöjor MEN vilken tur att det slutade lyckligt
    Kramar från syster Bus

    SvaraRadera